SmartMobile Plus
Cloud Communicatie
Gepubliceerd op 26/01/2021 - 15:32

De perfecte ervaring voor je klanten dankzij SmartMobile Plus

Pure efficiëntie en een hoogstpersoonlijke service: dat is wat klanten van jou en je collega’s anno 2020 verwachten. De coronacrisis heeft die verwachtingen allerminst getemperd, wel integendeel. Als ze jou contacteren, dan willen ze je vlot en snel kunnen bereiken via allerlei kanalen – aan jou om ze daar zo snel mogelijk van dienst te zijn. En om ze de best mogelijke service te bieden, moet je natuurlijk ook efficiënt kunnen samenwerken met je collega’s, ook al werken jullie niet altijd samen in één kantoor maar verspreid over verschillende vestigingen en thuiskantoren, of gewoon op de baan.

SmartMobile Plus past daar gezwind een mouw aan. Met deze slimme telefonie-oplossing ben je altijd bereikbaar voor je klanten op de kanalen die je verkiest, en je werkt makkelijk samen met iedereen, ongeacht je locatie. We smelten je telefooncentrales en je computerpark samen tot één groot telecombeest dat alle uitdagingen te lijf kan. Maar het geheime wapen van SmartMobile Plus zijn de integraties. Want we kunnen ook je klantenbestand, je prikklok of een belangrijke database samenvoegen – je kunt het zo gek niet bedenken of we lassen ze naadloos aan elkaar. Waarom? Zodat jij je klanten écht kan geven wat ze willen: pure efficiëntie en een hoogstpersoonlijke service. Vijf voorbeelden ter inspiratie voor jouw bedrijf.

1. Altijd en overal bereikbaar met één toestel

In grote loodsen of hangars zie je ze wel eens voorbijwandelen: werknemers bij wie meer dan één toestel aan de riem bungelt – een DECT-telefoon om met de collega’s in deze vestiging te bellen; een bedrijfs-gsm om collega’s in een andere vestiging te bereiken, mails te lezen of via een app de stock te beheren; en een gsm voor het thuisfront. Handig is anders. De oplossing ligt anders binnen handbereik: door mobiele telefonie te integreren in een vaste communicatieomgeving zorg je ervoor dat iedereen vlot samenwerkt met één toestel – de gsm. Je hoeft dan ook geen dure DECT-antennes meer te plaatsen in je hangars, en je werknemers zijn ook buiten de muren van het gebouw perfect bereikbaar.

Image
Dect replacement

2. Status en prikklok gesynchroniseerd

In veel overheidsdiensten moeten werknemers hun arbeidstijd nog altijd registreren via een elektronische prikklok. Maar die vertelt natuurlijk niet aan de collega’s of iemand inderdaad op kantoor aanwezig is. Door de integratie van de prikklok met het communicatieplatform van werknemers wordt dat een fluitje van een cent. Van wie ’s ochtends inlogt met zijn badge wordt de status automatisch op ‘op kantoor’ gezet. Als je ’s avonds weer met je badge via de prikklok passeert, gaat je status automatisch op ‘Afwezig’. Handig, want je collega’s zien meteen of jij op kantoor bent of eventueel een dag verlof hebt. Een perfect voorbeeld van hoe oudere en splinternieuwe technologie naadloos op elkaar kunnen inspelen, met meer gebruiksgemak tot gevolg.

3. Wie drukte op het alarmbelletje?

Inwoners van woon-zorgcentra zijn vaak aangewezen op het alarmbelletje naast hun bed of zetel voor hun alledaagse behoeften. Maar het verzorgend personeel ziet niet altijd wie er precies gebeld heeft, ze weten enkel naar welke gang ze moeten hollen. Door het alarmsysteem te integreren in een dashboard zien verplegers en verpleegsters nu in één oogopslag wie gebeld heeft – zo kunnen ze de hulpbehoevende oudere sneller van dienst zijn.

4. Beter organiseren door middel van data

Hoeveel telefoontjes je helpdesk dagelijks te verwerken krijgt en hoeveel organisatiewerk dat jou kost, daar hebben klanten lak aan. Zo snel mogelijk geholpen worden, dat is het enige dat telt – liefst vandaag nog, straks, subiet, nu meteen! Integraties van je telefonie met allerlei databases kunnen jouw dienstverlening nog efficiënter maken. Zo kun je bijvoorbeeld exact te weten komen hoeveel tijd medewerkers hebben om oproepen af te handelen en op te volgen. En met die kennis kun je jezelf nog scherper organiseren, nog meer op maat van die ongeduldige en veeleisende klanten.

5. Weg met het keuzemenu, hallo nummerherkenning

Je klant hoeft trouwens niet te wachten tot die vriendelijke stem hem vertelt dat hij voor algemene vragen op de cijfertoets 1 moet drukken, en ‘voor vragen over je factuur op 2, voor vragen over je levering op 3’ – enzovoort, je weet hoe het verder gaat, er komt meestal geen eind aan. Nee, je klant komt meteen terecht bij de persoon die hij zoekt. Meer nog: jouw collega spreekt jullie klant meteen aan bij zijn voornaam, want hij zag op zijn scherm wie er belde. Terwijl de klant hem vertelt waarvoor hij belt, checkt je collega alle details in de klantenfiche die automatisch opende op zijn computer. Dat heet pas écht: dienstverlening op maat.

Op maat van jouw bedrijf

Wat kan SmartMobile Plus voor jouw bedrijf betekenen? Veel, ongetwijfeld. Maar je moet het wíllen zien. Onze tip: durf je telecom eens écht in vraag stellen. Waar zit je zere plek? Wat is je achilleshiel? Soms is er geen makkelijke oplossing voor, maar dat kunnen onze specialisten samen met jou bekijken. Soms zie je misschien helemaal geen probleem, of kun je er niet meteen de vinger op leggen. Maar met SmartMobile Plus kun je er sowieso een mouw aan passen – het is een oplossing op maat van jouw specifieke situatie. Omdat elke organisatie anders is. Maar als ze er ligt, dan kun je je klanten wél op maat van hun verwachtingen tegemoet treden.