motto-dsd-ozmo-overname
Destiny in de pers
Gepubliceerd op 09/12/2019 - 09:38

Motto Communications, DSD Business Internet en OZMO cloud communications vanaf 1 januari 2020 verder als Destiny

Zaventem, 6 december 2019 – Destiny, de Belgische aanbieder van veilige cloudcommunicatieoplossingen voor innovatieve ondernemingen kondigt aan dat de Nederlandse bedrijven Motto Communications, DSD Business Internet en OZMO cloud communications, die het eerder dit jaar heeft overgenomen, vanaf 1 januari 2020 verder gaan onder de naam Destiny.

De integratie en naamsverandering kadert in de ambitie van Destiny om – als challenger –  een top 3 zakelijke provider in Nederland te worden. Destiny zal zich in Nederland vestigen in de voormalige kantoren van Motto en OZMO, respectievelijk in Heerlen en Sint-Oedenrode. DSD Business Internet zal mee worden geïntegreerd in de kantoren in Sint-Oedenrode.

Eén bedrijf, één merknaam

Destiny is met een vooropgestelde omzet van 65 miljoen euro in 2019 het snelstgroeiende B2B cloud- en telecombedrijf van België. In Nederland heeft het de ambitie om op korte termijn als challenger in de markt een volwaardig alternatief te worden voor RoutIT/KPN, waarbij Destiny-partners hun oplossing ook onder hun eigen naam in de markt kunnen zetten. “Met de integratie van de drie bedrijven en de naamsverandering is Destiny helemaal klaar om als één bedrijf een totaaloplossing voor veilige cloudcommunicatie aan te bieden aan de Nederlandse markt, inclusief connectiviteit, security, mobile en VOIP, “ zegt Daan De Wever, CEO van Destiny. “Voor onze klanten en partners verandert er niets, behalve dat we voortaan onder één merknaam naar buiten treden, wat efficiënter en duidelijker is voor iedereen. De gekende klantgerichte dienstverlening die ze van ons gewoon zijn, blijft gegarandeerd.”

Volledige partnerkanaal bedienen

De overname van Motto, DSD en OZMO afgelopen jaar kaderden in de uitbouw van de positie van Destiny op de Nederlandse markt en daarbij stond het kunnen bedienen van het volledige partnerkanaal centraal. Zo richt Destiny zich met Motto en het clouddistributieplatform FLUX vooral op grote White-Label partners die nood hebben aan snelle, real-time provisionering van clouddiensten. Met de overname van DSD Business Internet voegde het daar connectiviteit aan toe via een kwalitatief netwerk in eigen beheer.  En met de overname van OZMO is Destiny ook in staat om het segment van de vele duizenden kleine White-Label partners en resellers te bedienen met een eenvoudig, gepredefinieerde oplossing en de nodige training en commerciële ondersteuning.

Met deze naamswijziging als voorlopig sluitstuk van de uitbouw van de activiteiten in Nederland, stopt de ambitie van Destiny niet. We kijken nog uit naar mogelijke nieuwe overnames op de Nederlandse markt om onze positie verder te versterken, “ vervolgt Daan De Wever. “En daarnaast hopen we op korte termijn ook onze eerste concrete stappen te zetten op de Franse markt, waar we Destiny op een vergelijkbare manier willen uitbouwen om zo uit te groeien tot dé Europese virtuele en onafhankelijke cloudtelecom operator. “

Over Destiny

Destiny, opgericht in 2008, is een aanbieder van veilige cloudcommunicatie-oplossingen en richt zich vooral op innovatieve ondernemingen. Met meer dan 220 medewerkers, verspreid over België en Nederland, en met een bijgestelde vooropgestelde jaaromzet van 65 miljoen euro in 2019, groeide het telecombedrijf uit tot de snelst groeiende cloud- en telecomspeler in de Belgische B2B-markt.  Intussen zet de groei zich verder. 

Met het Destiny cloudinteractieplatform kunnen bedrijven vanaf elke plaats en met elk toestel efficiënter communiceren, aangezien telecom en IT in de achterliggende architectuur naadloos in elkaar overvloeien. Daardoor biedt Destiny zeer flexibele en schaalbare oplossingen aan, die perfect zijn aangepast aan de huidige behoeften van de klant én aanpasbaar zijn aan toekomstige behoeften.

Het eigen Destiny-netwerk garandeert snelheid en doorgedreven service voor de meer dan 13.000 professionele klanten, waaronder gereputeerde bedrijven als Cevora, Democo, DPD, Ecover, Gabriëls, Interparking, Katoen Natie, McDonald’s, Officenter, Standaard Boekhandel, Würth en ZEB.

Over Ozmo

OZMO cloud communications is gespecialiseerd in clouddiensten voor de zakelijke markt. Het bedrijf levert twee cloudtelefonie oplossingen (Swyx & 3CX) en vult die aan met diensten zoals webcaretools, video conferencing & visuele telefoniewachtrijen. Daarnaast is OZMO gespecialiseerd in CRM-koppelingen en werkt het samen met een sterk partnerkanaal.

Over Motto

Motto Communications levert een geautomatiseerd, schaalbaar Cloud Business Enablement Platform voor het B2B-kanaal, genaamd FLUX, dat kwalitatief hoogwaardige zakelijke partners een portal biedt voor een eenvoudige en flexibele bundeling van real-time communicatieoplossingen van henzelf en de belangrijkste vervoerders en leveranciers in de communicatie-industrie. Het platform ondersteunt white labeling, bestellen, provisioning, facturatie en beheer van geïntegreerde communicatiediensten.

Over DSD

DSD Business Internet, opgericht in 1997, is een internet service provider op de Nederlandse B2B markt. Als onafhankelijke operator bieden ze elke MKB steeds een passende en op maat gemaakte oplossing. Dankzij een persoonlijke aanpak, 24/7 bereikbaarheid en een sterke focus op klantgerichtheid, staat het bedrijf al enkele jaren als sterke challenger op de Nederlandse telecom markt.