Daan De Wever New Business Radio
Destiny Strategie
Gepubliceerd op 30/03/2021 - 10:25

Let's Talk Business met Daan

In Maart moest iedereen plots van thuis werken. Thuiskantoren werden vluchtig ingericht en meetings verplaatsten zich naar de online wereld. Het snelle praatje aan het kopieerapparaat is voorbij en klantenbezoeken zitten er ook niet meer in. Toch is stilzitten geen optie, want hybride werken is here to stay volgens het snel groeiende Secure Cloud Telecom bedrijf, Destiny.

Het is tijd om te kijken naar de long-run bedrijfscommunicatie : Hoe ga je thuiswerken op een duurzame manier faciliteren? Hoe creëer je meer productiviteit, een betere klantervaring en houd je overzicht over alle bedrijfscommunicatie? Dat kom je allemaal te weten tijdens de podcast van Let’s Talk Business, waarin Daan zijn visie deelt vanuit zijn tuinkantoor in Leuven.  

Over de eerste jaren van Destiny tot de omnichannel trein van vandaag

Ik zie bij startups vaak dat de jonge ondernemer de begrenzende factor is op de groei van zijn bedrijf. En dat heb ik zelf ook moeten leren. Ik heb op een moment moeten inzien dat ik met mijn jonge leeftijd niet de geknipte man was om de job van CEO uit te voeren. Toen heb ik de keuze gemaakt om een CEO in dienst te nemen. Dat is misschien wel de beste zet geweest. Hij heeft mij het vak geleerd en zonder hem was Destiny nooit geworden wat het vandaag is. Sterker nog, ik heb ingezien dat het team waardoor je je omringt de belangrijkste asset is voor je bedrijf.

You don't build a business – you build people – and then people build your business

Met de opmars van het telewerken zijn er in de bedrijfswereld heel wat nieuwe uitdagingen aan de oppervlakte gekomen. Vandaag wordt het welzijn van medewerkers meer dan ooit op de proef gesteld. Nochtans zijn er voldoende studies die aantonen dat de professionele gezondheid van je personeel sterk verbonden is met het succes van je onderneming.

Als organisatie heb je er dus baat bij om het welzijn goed in kaart te brengen. En daar zetten we met Destiny sterk op in. Zo hebben we een model ontwikkeld om de hinderpalen en hulpbronnen van onze werknemers te ontdekken. We bieden hen - met andere woorden - een tool om in dialoog te gaan met onze organisatie. Met die inzichten, kunnen we onze team leads helpen met hun ontwikkeling. En zelfs op hoger niveau krijg je een zicht op wat de impact is van beslissingen die je neemt.

De weg naar vermenigvuldigen

De afgelopen maand stonden er 3 nieuwe overnames op de agenda van Destiny. We gaan soms snel, maar altijd met een duurzaam doel voorop. Het laatste wat we willen, is Destiny bouwen tot een industriële groep. We zien onszelf eerder als een groep waarin meerdere ondernemers met eenzelfde visie werken naar één doel.

Destiny heeft al heel wat kantelpunten gehad, en ook vandaag is er sprake van zo’n doorbraak. Er ligt zo’n fantastische toekomst voor ons, waaraan ik mee wil bouwen. We zitten in een markt waar nog zoveel bewegingsruimte is, waarin we nog zoveel meerwaarde kunnen bieden. En die meerwaarde wil ik ook aan mijn medewerkers bieden. Ik wil een organisatie bouwen waarin mensen geëngageerd zijn en waar ze zich gelukkig voelen.