De inhoud en bijlagen van jouw Destiny contract

Proficiat en dankjewel! Je hebt besloten om een partnership aan te gaan met Destiny. Maar hoe maak je dit nu officieel? Dit gebeurt door het ondertekenen van de bestelbon (cfr contract) en de bijhorende documentatie.

Bestelbon

De bestelbon geeft een overzicht van de volgende informatie:

  • De contactgegevens van jouw accountmanager
    • Jouw accountmanager is jouw persoonlijk contactpersoon tijdens ons partnership.
  • De facturatiegegevens en financiële contactpersoon van jouw organisatie
    • Deze persoon zal ons aanspreekpunt zijn voor financiële vragen of administratie.
  • Jouw contractinformatie: gewenste startdatum, contractduur en betaaltermijn
  • Het technisch aanspreekpunt binnen jouw organisatie
    • Deze persoon zal ons aanspreekpunt zijn tijdens de oplevering en installatie van jouw project
  • De Fleet administrator of de beheerder van de mobiele diensten binnen jullie organisatie (indien mobiele diensten zijn besteld)
    • Deze persoon zal ons aanspreekpunt zijn tijdens de oplevering en activatie van de mobiele diensten
  • Handtekening van een bevoegd persoon binnen jouw organisatie
  • Een detailoverzicht van de bestelde diensten per vestiging met een paragraaf per pagina van een bevoegd persoon binnen jouw organisatie
  • Een totaaloverzicht van de bestelde diensten en bijhorende prijzen met de handtekening van een tekenbevoegd persoon binnen jullie organisatie
  • Eventuele bijzondere voorwaarden met de handtekening van een tekenbevoegd persoon binnen jullie organisatie

Wij zijn geen fan van administratie, totaal niet! Toch is het belangrijk om deze gegevens zo correct mogelijk in te vullen. Ze worden opgeladen in ons CRM systeem, waardoor wij steeds op het juiste moment met de juiste persoon in contact kunnen staan. Op deze manier garanderen wij een soepele oplevering van jouw Destiny diensten.

Heb je vragen over het invullen van jouw Destiny bestelbon? Aarzel zeker niet om jouw accountmanager te contacteren. Je kan ons ook steeds raadplegen via +32 2 401 97 00 of sales@destiny.be. We behandelen jouw vraag binnen de 2 werkdagen!

Bijlagen bij de bestelbon

Fixed Number Porting Document (FNP)

Heb je gekozen voor onze Cloud Communicatie of onze Vaste Telefonie diensten? Dan dien je – wegens legale redenen – het FNP document in te vullen.

Op deze manier kunnen wij jouw huidige nummers porteren van het netwerk van jouw huidige provider naar het Destiny netwerk. Geen zorgen: jouw nummers blijven behouden en de migratie zal een minimale onderbreking tot stand brengen. Wij plannen deze migratie samen met jou, zodat het tijdstip van migratie op een zo passend mogelijk moment gebeurt.

Wat moet er zeker ingevuld worden op het FNP document?

  • Dezelfde gegevens als op de bestelbon betreffende bedrijf, facturatieadres, BTW nummer, installatieadres, zoals gekend bij de huidige operator en handtekening;
  • Je huidige operator en jouw klantennummer bij deze operator;
  • Een opsomming van de vaste telefoonnummers die moeten gemigreerd worden (+32 formaat);
    • Individuele nummers kunnen onder elkaar opgelijst worden
    • Nummerreeksen zoals e.g. +32 2 401 97 00 - +32 2 401 97 10 kunnen op deze manier neergeschreven worden 
  • Gewenste migratiedatum (Deze kan steeds nog nadien herbekeken worden);
  • Handtekening van een bevoegd persoon binnen jouw organisatie.

Mobile Number Porting Document (MNP)

Heb je gekozen voor onze Cloud Communicatie of onze Mobiele Telefonie diensten? Dan dien je – wegens legale redenen – het MNP document in te vullen.

Op deze manier kunnen wij jouw huidige nummers porteren van het netwerk van jouw huidige provider naar het Destiny netwerk. Geen zorgen: jouw nummers blijven behouden en de migratie zal een minimale onderbreking veroorzaken. Wij plannen deze migratie samen met jou, zodat het tijdstip van migratie op een zo passend mogelijk moment gebeurt.

Wat moet er zeker ingevuld worden op het MNP document?

  • Dezelfde gegevens als op de bestelbon betreffende bedrijf, facturatieadres, BTW nummer, installatieadres en handtekening;
  • Je huidige operator en jouw klantennummer bij deze operator;
  • Een opsomming van de mobiele telefoonnummers die moeten gemigreerd worden (+32 formaat);
    • Individuele nummers kunnen onder elkaar opgelijst worden
    • Nummerreeksen zoals e.g. +32 498 XX 00 - +32 498 XX 10 kunnen op deze manier neergeschreven worden.   
  • Gewenste migratiedatum (Deze kan steeds nog nadien herbekeken worden);
  • Handtekening van een bevoegd persoon binnen jouw organisatie.

Inventory

Heb je gekozen voor onze Cloud Communicatie of Mobiele telefonie diensten? Dan dien je een inventaris in te vullen.

Deze inventaris zal er voor zorgen dat jouw mobiele portatie volledig automatisch zal verlopen en dat wij of de mobiele beheerder (fleet administrator) in je bedrijf migratie of activatie van de SIM kaarten in enkele ogenblikken kan voltooien. Het invullen van dit inventaris gebeurt eenmalig en verzekert een soepele migratie. Indien je hierna extra SIM kaarten wil bestellen, kan je dit gemakkelijk zelf via het MyDestiny portaal.

De inventaris bestaat uit twee tabbladen

  • Gebruikers

In deze tab vragen wij een opsomming van de collega’s binnen je organisatie die de mobiele of SmartMobile (Plus) diensten van Destiny zullen gebruiken. Op deze manier zullen zij steeds de correcte informatie verkrijgen en zullen zij in staat zijn om zelf hun activatie in een paar klikken te voltooien.

Image
Tabel automatische activatie

De informatie die wij nodig hebben voor deze automatische activatie is de volgende:

    • Voornaam
    • Familienaam
    • Taal
    • Email
    • Afdeling
    • Kostencenter (indien jouw organisatie wenst om een personeelsnummer per dienst per gebruiker te laten terugkomen op het Destiny factuur)

 

  • Profielen per gebruikers

In deze tab vragen wij een opsomming van de specificaties van onze mobiele of SmartMobile (Plus) diensten per collega. Op deze manier zal de migratie volledig automatisch verlopen en kan je nadien zeer gemakkelijk wijzigingen aanbrengen in je MyDestiny portaal.

 

Image
Wijzigingen aanbrengen in portal

 

Van zodra de gebruiker is ingevuld zullen de verplicht in te vullen velden in het rood aangeduid worden. De grijs gevulde velden zullen niet meer van toepassing zijn voor die gebruiker met dat specifieke profiel.

  • User: het emailadres van jouw collega (kan gekozen worden uit de lijst van gebruikers).
  • Mobile subscription: de gekozen dienst en profiel van deze collega (e.g. Mobile Plus of SmartMobile On the Move). De gepaste keuze van profiel voor elke individuele collega zal op voorhand samen besproken worden met jouw Destiny accountmanager.
  • Options: de mogelijke opties per profiel (e.g. extra data of internationaal tariefplan).
  • Port Mobile number: wil je het huidige mobiele nummer van deze collega behouden? (Ja of Neen). Indien niet, dan zal er een nieuw mobiel nummer besteld worden.
  • Current subscription: Huidige profiel van jouw collega (bij de vorige operator). Hier heb je en keuze tussen maandelijkse abonnementen (B2B of B2C) en prepaid kaarten.
  • Current Client number: huidige klantennummer van het contract waarop dit mobiel nummer toebehoort.
  • Current mobile number: indien het huidige nummer geporteerd moet worden, zal je hier dit nummer moeten invullen.
  • Current simcard number: indien het huidige nummer geporteerd moet worden, zal je hier de SIM kaartnummer gekoppeld aan het mobiele nummer moeten invullen. Het SIM kaartnummer kan je steeds terugvinden:
    • Op het contract of aansluitingsformulier van je vorige provider
    • Op de SIM-kaart zelf (in je GSM toestel)

Het SIM kaart nummer bestaat uit een reeks van 12 tot 20 cijfers (afhankelijk van de operator)

  • Fix number: indien jouw college onze vast-mobiele integratie oplossingen heeft gekozen (cfr. SmartMobile, SmartMobiel Plus of FMU) zullen wij het mobiele nummer vasthangen aan een vast nummer, zodanig dat deze collega steeds kan kiezen of hij/zij met zijn privé of professioneel nummer uitbelt. Vandaar vragen wij hier het te koppelen vast nummer in te vullen.
  • Activation Flow: Hier kan je laten weten hoe je graag de SIM kaarten binnen je organisatie wil activeren. Enerzijds is er de mogelijkheid dat elke eindgebruiker binnen je bedrijf een SIM kaart ontvangt, ongeacht het SIM kaart nummer. Hij/zij kan zelf de activatie starten en de automatisatie zorgt voor een herkenning van de gebruiker en zijn mobiel nummer op basis van zijn emailadres. Anderzijds kan je als bedrijf er voor kiezen dat de mobiele beheerder de activatie op zich neemt en elke SIM kaart aan een vooraf bepaalde gebruiker hangt.
  • New simcard number: Indien je in de activatieflow voor de tweede optie gaat, kan je in dit veld de gewenste SIM kaartnummer voor die gebruiker opgeven.  

Ondervind je problemen met het invullen van de twee tabbladen? Aarzel dan zeker niet om jouw accountmanager een seintje te geven of om ons te contacteren via +32 401 97 00 (commercieel) of sales@destiny.be. We helpen je graag verder!

Device catalogus

Heb je gekozen voor een Cloud Communicatie oplossing van Destiny? Dan kan je ervoor kiezen om je toestellen mee te bestellen.

Ondanks dat het bestellen van toestellen optioneel is, raden we dit toch aan. De toestellen in de Destiny catalogus zijn gecertificeerd en zijn dus volledig compatibel met onze cloud communicatie diensten. Op deze manier wordt de kwaliteit en functionaliteit van het toestel, terwijl je gebruik maakt van de telefonie software, gegarandeerd. Op deze manier kunnen wij jou ook helpen met garanties nadien.

Samen met je accountmanager kan je bekijken welk type toestel het beste past voor jouw bedrijf en de collega’s binnen je bedrijf. Inden je zeer specifieke vragen hebt hierover, brengt jouw accountmanager je in contact met onze Device Specialist, die samen met jou door de product catalogus gaat. Je kan ook steeds bij ons langskomen op kantoor om de toestellen en hun functionaliteiten “live” te komen bezichtigen in onze demoroom.

Tariefplan

Het tariefplan is een louter informatieve bijlage en geeft de tarieven weer van telefonie (per minuut), data (per Mb) en SMS (per bericht). Deze tarieven zijn van toepassing van zodra je buiten de voorwaarden van jouw bundel van jouw profiel gaat (e.g. het Smartmobile profiel “On the Road” bevat ongelimiteerd bellen naar vaste en mobiele nationale nummers en 20 GB data. Van zodra je hier over gaat of van zodra je internationaal belt, stuurt of data verbruikt, kan je hier de prijzen per minuut, bericht of MB terugvinden).

Roaming zones

Bij roaming verbruik je gesprekken, sms’en en/of mobiele data in het buitenland.

Sinds enkele jaren betaal je voor je mobiel verbruik in de EU-zone geen roamingkosten meer. Op deze manier betaal je dus evenveel als thuis, met andere woorden binnen je abonnement.

Ben je buiten de EU? En bel je, surf je of sms je vanuit dat land? Dan betaal je daarvoor nog de internationale tarieven, afhankelijk van de zone waarin je je bevindt.

De prijzen kan je steeds terugvinden op aanvraag via je accountmanager (of via sales@destiny.be) of in de bestelbon zoals vermeld hierboven.

De verdeling van de roaming zones kan je hieronder raadplegen.

Image
Roaming zones