Destiny versterkt positie in Brussel en Wallonië met overname van Belgium Telecom

22 March 2019 - Destiny - In the press, Management

Acquisitie kadert in verdere consolidatie op de Belgische markt

Brussel, 21 maart 2019 – Destiny, de Belgische aanbieder van cloudcommunicatieoplossingen voor innovatieve ondernemingen, heeft Belgium Telecom overgenomen*.  Destiny vergroot hiermee, na de eerdere overname van Ergatel in 2016, opnieuw zijn klantenbestand in het Brusselse en Franstalige landsgedeelte. Beide bedrijven hebben al zes jaar een strategisch partnership en uitstekende samenwerking.

Joachim Lauwers, Managing Director België van Destiny: “Naast een uitbreiding van ons klantenbestand in Brussel en Wallonië, brengen we met deze overname 35 jaar ervaring in telefoonsystemen en IT aan boord.  Door onze krachten te bundelen versterken we tevens het dienstenaanbod van beide partijen en kunnen we alle Belgium Telecom klanten een volledige one-stop-shop oplossing in de cloud aanbieden.  Bovendien staan we samen nog sterker om de huidige versnelling in de markt naar cloudcommunicatieoplossingen mee te kunnen sturen.  Volgens recente prognoses** zou telefonie in de cloud binnen vijf jaar immers goed zijn voor 30 procent van de zakelijke markt, tegenover vijf procent vandaag.”

Destiny heeft in 2019, naast de versterking van zijn lokale positie, ook verdere internationalisering op de agenda staan.  Het verwacht hierover binnenkort ook een volgende stap te kunnen aankondigen.

*  van de NV Altaïr en zijn aandeelhouder Benoît Rousseaux
**Belgium Cloud Communications Report 2018, Cavell Group

                        ———
Over Belgium Telecom

Belgium Telecom heeft meer dan 35 jaar ervaring in het leveren van telecomdiensten aan Belgische KMO’s. Dankzij een uitgebreide kennis, leveren zij complete en flexibele oplossingen op vlak van telefoniesystemen (VoIP, UC, Telecommuting). Het bedrijf hecht een grote waarde aan een kwalitatieve installatie en onderhoud van hun producten, zodat zij de beste service kunnen leveren aan elke klant.

Over Destiny

Destiny, opgericht in 2008, is een aanbieder van cloudcommunicatieoplossingen en richt zich vooral op kleine en middelgrote innovatieve ondernemingen. Met 150 medewerkers, verspreid over België en Nederland,  en een jaaromzet in 2018 van 42 miljoen euro groeide het telecombedrijf uit tot de snelst groeiende cloud- en telecomspeler in de Belgische B2B-markt.
Met het Destiny cloudinteractieplatform kunnen bedrijven vanaf elke plaats en met elk toestel efficiënter communiceren, aangezien telecom en IT in de achterliggende architectuur naadloos in elkaar overvloeien. Daardoor biedt Destiny zeer flexibele en schaalbare oplossingen aan, die perfect zijn aangepast aan de huidige behoeften van de klant én aanpasbaar zijn aan toekomstige behoeften.
Het eigen Destiny-netwerk garandeert snelheid en doorgedreven service voor de meer dan 12.000 professionele klanten, waaronder gereputeerde bedrijven als Cevora, Democo, DPD, Ecover, Gabriëls, Interparking, Katoen Natie, McDonald’s, Standaard Boekhandel, Würth en ZEB. 

Subscribe to our blog

Receive our newsletter to stay on top of the latest posts.

Search on this blog
Subscribe to our newsletter now

Keep up to date with the latest news in cloud telecom, technology and business.

People Who Read This Article Also Read...

29 November 2018

De Diegemse operator Destiny is aan een groeispurt bezig. De overname van het Nederlandse Motto, dat een zelfbedieningsplatform voor clouddiensten heeft ontwikkeld, opent de weg naar verdere internationalisering.

04 February 2017

Customer Centricity is key! Watch our corporate movie!

20 June 2016

Destiny biedt bedrijven een veilige toegang tot Microsoft Azure, Amazon Web Services, Google en Softlayer.