Macobo Group : Vier vestigingen naadloos verbonden via de Cloud

Macobo Group, opgericht in 2008, is een ingenieursgroep die bouwkundige studies levert aan partners over heel Vlaanderen. Nadat het bedrijf organisch groeide tot 40 werknemers in 2018, stonden er enkele strategische overnames op de agenda. Vandaag bestaat Macobo Group uit meer dan 100 medewerkers, verspreid over vier vestigingen. Eén van deze medewerkers is Steven Melis, CFO bij Macobo Group. Hij voorziet zijn collega’s van de juiste tools om te communiceren - intern en extern. 

De digitale uitdagingen

Door de groei en de verschillende overnames, kreeg Macobo Group te maken met een versplinterd aanbod aan telecomdiensten over de vestigingen heen. “We waren op zoek naar 1 totaal-oplossing voor onze medewerkers, zowel voor mobiele telefonie, als voor vaste lijnen en internet,” zegt Steven Melis. “Bovendien is een groot deel van onze medewerkers vaak op verplaatsing, maar daar mag hun bereikbaarheid niet onder lijden. We willen steeds klaar staan voor de klant, met een persoonlijke aanpak.”

Na grondig marktonderzoek, kwam Macobo Group bij Destiny terecht.

De samenwerking zat van het begin al goed, de klik met de accountmanager was er en na inhoudelijk onderzoek kwam de oplossing ook als sterkste naar voor.

Onze oplossingen

“Om onze vestigingen te stroomlijnen, zijn we met Destiny overgestapt naar de Cloud. Vandaag is er geen sprake meer van vier afgescheiden sites, maar één geïntegreerd bedrijf. Er is bijvoorbeeld nog maar één receptie, in plaats van vier, en die via één centraal nummer bereikbaar is over de Cloud telefooncentrale.”

Bereikbaarheid naar de klant is voor Macobo Group een top-prioriteit. Hierin is de integratie van vaste en mobiele communicatie onmisbaar. “Een groot deel van mijn collega’s zit dagelijks op de baan en ook zij moeten vlot bereikbaar zijn. Zo kwamen we bij de SmartMobile oplossing van Destiny terecht. Dankzij deze Cloud oplossing, worden al mijn collega’s vlot bereikt op hun professioneel nummer, alsof ze op kantoor zitten. En wanneer ze in meeting gaan, routeren ze inkomende oproepen vlot naar een andere collega.”

Image
Macobo Smart Mobile

Ook de medewerkers van Macobo Group hebben de Cloud oplossing enthousiast onthaald. “Mijn collega’s kiezen zelf wanneer ze calls ontvangen op hun zakelijk nummer en houden zo werk en privé mooi gescheiden.”

 “En het mooie van dat hele Cloud verhaal is schaalbaarheid. Macobo Group heeft in 2018 een grote groei gekend, maar hier zal het niet bij blijven. Onze ambitie is om nog verder te groeien op strategisch vlak en we zijn er van overtuigd dat onze Cloud Telecom feilloos zal meegroeien, dankzij de schaalbare oplossing van Destiny.”

Image
Macobo cloud telecom

Onze ambitie is om nog verder te groeien op strategisch vlak en we zijn er van overtuigd dat onze Cloud Teleco

Drie redenen volgens Macobo Group om voor Destiny te kiezen

Brede expertise in Cloud Telecom oplossingen

Persoonlijke omgang met de klant

Flexibiliteit in dienstverlening en oplossingen